Byens bedste børnekirke

Hver søndag er børnekirken fyldt op med masser af børn og engagerede voksne, som hygger sig, hører om Jesus og har det sjovt sammen. Børnekirken er for alle børn fra 0-12 år og er aldersopdelt i Circus Micro for de mindste, Mini for de mellemste
og Maxi for de store børn.

Circus Micro (0-2 år)

Circus Micro er babykirke for de alleryngste børn. Vi starter altid med at synge børnesange og fortælle korte historier. Bagefter spiser vi vores medbragte madpakke.

Efter at vi har spist, leger vi med en masse spændende legetøj, danser, puster sæbebobler og meget mere. Der er altid mange andre børn at lege med og flere voksne, som sørger for, at de mindste i kirken får en god oplevelse hver søndag formiddag, mens forældrene er til gudstjeneste i den store sal.

Mini (3-6½ år)

Mini er børnekirke for børn på 3-6½ år, og efter en fælles opstart i den store kirkesal, følges børnene med os Mini-medarbejdere over til vores egen samling. Her starter vi med at synge og bede sammen, og bagefter hører vi spændende historier fra Bibelen, der fortælles gennem skuespil, dukketeater, video eller en anden kreativ fortællemåde!

I Mini er der plads til alle, og som Mini-medarbejdere arbejder vi for, at børnene lærer Jesus at kende, samtidig med at de har det sjovt og hyggeligt.

Derfor tager vi os god tid til sjove aktiviteter og leg, og til sidst slutter vi altid af med en forfriskning, hvilket er en stor succes.

Maxi (6½-12 år)

Mens de voksne fortsætter til gudstjenesten i den store sal, går alle os, som er fra 6½ år og til og med 6. klasse, i samlet trop over til vores samling. Her starter vi med en kort og konkret samling, hvor vi hører om Gud, Jesus og Helligånden på en måde, som du forstår, kan deltage i, og gør, at du gerne vil høre mere! Mange børn har oplevet, at Jesus har svaret på deres bønner, som vi i Maxi har været med til at bede, og vi finder ud af, at Jesus faktisk er vores tætte ven!

Bagefter går det løs med et væld af aktiviteter. Du kan bl.a. give den gas på wii’en eller spille andre spil, bage lækre boller, spille fodbold eller hockey, banke en af de voksne i bordtennis eller udfolde dine kunstneriske evner i krea-hjørnet. Der er altid masser af voksne, som er med til at gøre søndag formiddag til de bedste to timer i ugen.

Vi tager også på weekendture og har Børnelørdage i kirken, hvor der er endnu mere tid til at hygge os sammen, få nye venner og høre mere om Jesus.

Kom på søndag, og tag gerne en ven med!