Mission Aviation Fellowship

Peter Hedelund - 28 lande

Mission Aviation Fellowship (MAF) er en international fælleskirkelig missionsorganisation med afdelinger i hele verden.

MAF blev startet i England lige efter 2. verdenskrig af kristne Royal Air Force piloter, som så muligheden for at anvende krigsflyene i fredens tjeneste.

I 2006 blev 15 regionale og nationale MAF-grupper fra tre verdensdele fusioneret i MAF International.

I dag har MAF 1.300 ansatte, heraf mere end halvdelen lokale medarbejdere, og ca. 200 piloter i aktiv tjeneste.

MAF har travlt
Hvert femte minut letter eller lander et af MAF’s 138 fly. MAF har fly udstationeret i 28 lande og servicerede 2000 hjælpeorganisationer, lokale kirker, hospitaler og missionsselskaber med billig flytransport i 2019.

MAF holder de mange operationer i gang ved hjælp af penge fra indsamlinger, fonde og private bidrag.

Læs mere på maf.dk