Alphakursus

Hvad er Alpha?

Er der mere i livet, end jeg går og tror? Hvem er Jesus, og hvorfor døde han? Kan man opleve Gud i dag? Hvis du også går og tænker over livets store spørgsmål, og hvad den kristne tro har at sige til dette, så er du ikke alene, og Alpha-forløbet vil helt sikkert være noget for dig!

Alpha er et introforløb i den kristne tro, hvor du kan komme, som du er, og dele dine tanker om livet med andre i en afslappet atmosfære og uden det mindste pres eller fordomme. Kurset er åbent for alle, der gerne vil være med, uanset hvor lidt eller meget man ved om den kristne tro på forhånd – men det er særligt for dig, som ikke plejer at gå i kirke, eller måske ikke engang har sat dine ben i en kirke!

Mad + oplæg + samtale

Konceptet er enkelt men godt: først spiser vi et godt måltid mad sammen, hvorefter der vil være et 30 minutters oplæg om et centralt og interessant emne. Bagefter tager vi en kop kaffe i hånden, og går ud i grupper sammen med et par Alpha-ansvarlige, og snakker om oplægget og de spørgsmål, vi hver især måtte have om stort og småt.

Forløbet strækker sig over 9 onsdage og en lørdag. Alt, inklusiv mad, er GRATIS — vi håber bare at se dig!

Livets store spørgsmål er i dén grad værd at udforske sammen med andre, og Alpha er en helt særlig mulighed for at lære meget mere om tro og ikke mindst nye mennesker.

Alpha i foråret har opstart d. 24. januar 2024. Meld dig til, og kom og oplev, om det er noget for dig!

Har du yderligere spørgsmål, så skriv endelig til ph@aalborgcitykirke.dk

Vi ses!

Tilmeld dig her: